مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۰:۱۲
۰ نفر

بخشی از بزرگراه آزادگان حدفاصل شهید دستواره تا مقابل پارک توسکا به طول 2/3 کیلومتر صبح امروز دوشنبه 27 شهریور افتتاح شد.

درسال 1350 برای تکمیل شبکه آزادراهی بین استانی کشور در محدوده شهر تهران و همچنین تقویت شبکه سریع شهر تهران مطالعه و تهیه طرح اجرایی آزادراه کمربندی جنوب آغاز شد.

در این مطالعات ، طرح راه کمربندی به صورت آزاد راه با 8 خط عبور و ورودی های کنترل شده و تقاطع های غیر همسطح در محل تلاقی با راه های ورودی شهر تهران با جاده کناری در طرفین آزاد راه پیش بینی شده است.

آزاد راه کمربندی تهران از یک سمت (در شمال غربی استادیوم ورزشی آزادی) به ادامه آزاد راه شمال عباس آباد( شهید همت) که در طرح جامع پیش بینی شده است و از سمت دیگر( در جنوب شرقی تهران در منطقه پادگان قصر فیروزه) به آزادراه افسریه که تا جاده آبعلی ادامه می یابد، متصل می شود.

بدین ترتیب آزاد راه کمربندی تهران با اتصال به آزادراهها و بزرگراههای فوق الذکر، خط کمربندی کاملی را با استانداردهای آزادراه تشکیل می دهد.

البته در زمانی که مطالعات طرح آزاد راه شروع شد ، هنوز شبکه ارتباطی شهر تهران در محدوده کمربندی شکل نگرفته بود و محورهای جوانمرد قصاب (برادران شهید دستواره) و شهرزاد( ماشین دودی سابق) در این مطالعات به صورت خیابان های فرعی و بدون دسترسی با کمربندی دیده شده بود.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، با پیگیری شهرداری تهران و همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و ترابری جاده های کناری آزاد راه کمربندی احداث شد تا حریم آن حفظ شود.

در سال های اخیر با توسعه منطقه 20 تهران ( شهر ری) و توسعه شبکه ارتباطی جنوب تهران محورهای جوانمرد قصاب و شهرزاد به صورت محورهای شریانی مهم ارتباط منطقه 20 با سایر مناطق شهر تهران درآمد و مکمل دو محور بزرگراهی شهید رجایی و فدائیان اسلام شد.

در هر حال با توجه به تراکم ترافیک جاده ای احداث شده کناری کمربندی و تقاطعهای همسطح موجود که درصد ترافیک سنگین آن بسیار بالاست به علاوه با توجه به کاربریهای عمده جذب سفر در محدوده کمربندی از قبیل توسعه منطقه 20 تهران، راه اندازی میدان مادر میوه و تره بار و همچنین فرودگاه بین المللی تهران آزادراه کمربندی با اولویت بسیاری مورد توجه قرار گرفته است.

پروژه در آزادراه کمربندی جنوب (آزادگان) حدفاصل پل شهید دستواره تا محدوده پارک توسکا از کیلومتر 750+ 30 تا 950+33 در تقاطع با خیابان های فدائیان اسلام و شهرزاد واقع شده است.

علاوه بر آن یک پل بر روی کمربندی آزادگان در تقاطع با خیابان فدائیان اسلام با 4 دهانه مجموعا به طول 84 متر و به عرض 44 متر با 4 رمپ و 4 لوپ و پل دیگر در تقاطع با خیابان شهرزاد با 4 دهانه مجموعا به طول 81 متر به عرض 39 متر با 2 رمپ و 2 لوپ درعملیات اجرایی قرار داشته که در حال حاضر به علت عدم رفع معارضان ملکی هیچکدام از رمپ و لوپهای تقاطع های فدائیان اسلام و شهرزاد اجرا نشده است.

کد خبر 4340

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز